Funkce uživatele
Moje oblíbené nemovitosti Moje filtry Upravit profil Vložit inzerát Dotazy
Region

Keller Williams - realitní společnost budovaná makléři pro makléře

Gary Keller, v minulém roce vyhlášen celosvětovým lídrem v oblasti realit, kdysi sdělil: „Budu spokojený, když na mém náhrobním kameni bude napsáno – tady odpočívá realitní makléř.“

29. 11. 2018, redakce
Keller Williams - realitní společnost budovaná makléři pro makléře

Gary buduje Keller Williams již 35 let jako soukromou firmu na týmovém principu, kde na vztazích záleží a dotáhl to k uznávané konkurenční výhodě. Podíváme-li se na Keller Williams ve světě, tak zjistíme, že více než 180.000 makléřů v 33 zemích světa působí v pouhých 940 poboček, neboli Market Center, kde se nováčci mohou učit od desítek a často i stovek kolegů. Taková koncentrace lidí na jednom místě vyžaduje dobré řízení, kvalitní školení a zároveň představuje významnou konkurenční převahu. Pro klienta to znamená, že více hlav víc ví a má více kontaktů a informací, pro realitního makléře to zase znamená, že každý si najde své místo, může se soustředit na to, co mu jde nejlépe a vždy se má na koho obrátit.

Proč makléři odcházejí

V Česku je bohužel obvyklé, že makléři, který se naučí realitní řemeslo, často odchází do jiné kanceláře nebo si založí kancelář vlastní. Majitelé realitních kanceláří si neustále kladou otázku proč jím odcházejí. Odpověď nacházíme v nedávném výzkumu: 46 % lidí odcházející ze společnosti a jako důvod odchodu uvádějí vztahy na pracovišti. Dále celých 75 % firem má problém se vzděláváním zaměstnanců. S loajalitou zaměstnanců se potýká 72 %, a jen 33 % řeší fluktuaci zaměstnanců. Nemluvě o potížích dnešních manažerů vyrovnat se s nižším nasazením nastupující generace mileniálů nebo s nezájmem dětí převzít rodinný byznys.

Vzdělání x Vztahy x Peníze

Keller Williams vnímá přímou souvislost rovnováhy mezi penězi, časem, rodinou a úspěšným a šťastným realitním makléřem. Víme, že potřebuje nástroje i procesy k tomu, aby efektivněji nacházel klienty a nabíral nemovitosti, správně nastavoval ceny, dobře poradil a profesionálně komunikoval jak sebe tak jím svěřené obchodní příležitosti, nemluvě o potřebě se neustále vzdělávat či mít dobrý IT systém, který veškerou práci usnadní.

Keller Williams jde vstříc svým makléřům tím, že nabízí školení pro všechny zdarma. Na školení může přijít i kdokoliv jiný, nemusí být součástí sítě. Dále, se dělí o své zisky s aktivními makléři – obdrží podíl na růstu a budování sítě a ten jim zůstává i pokud se rozhodnou po třech letech odejít. Makléři s největší produkcí mají dokonce zastropovanou výši provizí, kterou odvádějí do sítě a zavedené kanceláře s vlastní silnou značkou si ji mohou ponechat a dále si ji budovat pod křídla Keller Williams. V neposlední řadě Keller Williams neustále investuje do technologií – nikoliv, aby technologie převzala úlohu makléře, ale aby naopak jeho úlohu v realitním obchodu posílila a zároveň jeho práci zefektivnila.

Snaha Keller Williams je jednoduše odstranit důvody, proč by makléř měl chtít odejít či manažer přestat s provozováním pobočky. Jednotliví makléři v týmech se mohou specializovat a užívat si velmi zajímavého dělení provizí a pákového efektu, který přináší soustředění se na vlastní specializaci a delegování dál. Někdo dobře nabírá nemovitosti, jiný má dar jednat s potencionálními klienty na prohlídkách a další rád a dobře dotahuje obchodní případy. A manažeři se mohou zabývat svým podnikáním – nabírání dalších makléřů, jejich tréninkem a mentoringem a kvalitním administrativním řízením své firmy.


Zdroj: www.kwcz.cz