48 821 aktuálních nabídek
od 957 realitních kanceláří a soukromníků

Prodejte svoji nemovitost bez realitky rychle a bez problémů

Datum vydání: 16.03.2021 | redakce

Prodáváte svoji nemovitost bez realitky a rádi byste ji prodali rychle a za dobrou cenu? Připravili jsme pro vás návod, jak postupovat jako zkušení profesionálové. 

1. Vyberte správnou prodejní strategii a cenu

Víte, čeho chcete při prodeji dosáhnout. Potřebujete prodat co nejrychleji, nebo chcete co nejvyšší cenu a na prodej nespěcháte? Pokud potřebujete prodat rychle, nastavená cena musí být nižší, nebo můžete přímo zvolit tzv. výkup nemovitost. Cena při výkupu je ale samozřejmě nižší než při klasickém prodeji. Jestliže na prodej nespěcháte, můžete prodávat klasickou cestou inzerování. Byt prodáte prvnímu zájemci za cenu, kterou jste si určil. Tato strategie je jednoduchá, ale má háček. Cena musí být správně nastavená, jinak ztratíte spoustu peněz. 

Jak ale cenu nastavit, aby nebyla přemrštěná, nebo naopak příliš nízká? Nastavit ji na základě porovnání s nemovitostmi v inzerci je nebezpečné, protože konečná realizační cena bývá často od inzerované odlišná. Nastavení podle skutečných prodejních cen z katastru nemovitostí vyžaduje zohlednění konkrétní situace daného bytu či domu. Při určování ceny berte tedy ohled na veškeré okolnosti, které ji mohou ovlivnit

2. Připravte nemovitost i všechny dokumenty

Nemovitost se musí líbit co nejvíce zájemcům. Dobrá připravenost nemovitosti na prodej dokáže zvýšit její cenu. Proveďte tedy tzv. homestaging. Cílem homestagingu je připravit byt či dům tak, aby na první pohled zaujal zájemce a především v nich vyvolal emoce. Nemovitost musí působit čistě, světle a útulně. Před první prohlídkou také připravte veškeré dokumenty k nemovitosti, budou se vám na prohlídce hodit. 

3. Odlište se inzercí

Inzerát na vaši nemovitost musí přitáhnout pozornost co nejvíce zájemců. Udělejte tedy profesionální fotografie a napište stručný výstižný text bez chyb. Inzerát umístěte na největší realitní servery. Přidejte také půdorysy a plánky, videoprohlídku či vizualizaci. Ideální je vytvořit své nemovitosti vlastní web, na který v inzerátu odkážete. Na něj můžete odkazovat i ze sociálních médií. Kromě online můžete umístit v blízkosti nemovitosti plachtu či letáky.

4. Vyjednávání je klíčem k úspěchu

Absolvoval jste prohlídky a máte vážného zájemce. Většina samoprodejců chce co nejdříve prodat a tak kývne na požadavky zájemců. Kupující požadují především slevu. Nezkušení prodejci podlehnou tlaku a tím často přijdou o spoustu peněz. Ve většině případů by zájemci nemovitost koupili i bez slevy nebo s mnohem menší slevou. Pokud chcete kývnout na slevu, nevycházejte zájemcům zcela vstříc. I na poloviční slevu většinou zájemce kývne.

5. Nepodceňte smlouvy ani administrativu

Jakmile kupující projeví vážný zájem, podepište rezervační smlouvu. V ní by měla být zapsána kupní cena, způsob úhrady a výplaty peněz, výše rezervační zálohy, sankce za nesplnění některého bodu smlouvy, zástavní práva či věcná břemena, co bude součástí prodeje, případně i znění kupní smlouvy, termín jejího podpisu a termín předání nemovitosti. Rezervační smlouva a záloha garantují oběma stranám vůli zrealizovat prodej a nákup dané nemovitosti. Následná kupní smlouva slouží jako podklad pro vklad na katastr nemovitostí

Po zaplacení nemovitosti vás ještě čeká administrativa. Předejte veškerou dokumentaci a při předávání sepište předávací protokol, ve kterém je uvedeno vše, co předáváte a v jakém stavu. Poté už vás čeká přepis elektřiny, plynu, vody a dalších dodavatelů, odhlášení trvalého pobytu a v neposlední řadě placení daní.

Srovnání Makléřů.cz s.r.o.

Srovnání Makléřů.cz s.r.o.

Praha, Světova 523/1, 18000
Tel: 420 734 396 752
Web:https://www.srovnani-makleru.cz/
E-mail: info@srovnani-makleru.cz
TOPlist