Druhou velkou skupinu zvýhodněných nabídek tvoří hypotéky nabízené po přechodné období za akční úrokovou sazbu. Tento typ akce se zpravidla vztahuje pouze k vybraným hypotečním produktům, nebo fixačním obdobím. V tuto chvíli se banky nabídkou akčních sazeb snaží přilákat pozornost klientů zejména ke středně a dlouhodobým fixacím.
Kreativitou banky v oblasti akčních nabídek v posledních letech příliš nehýří. Z předchozích odstavců je zřejmé, že v letošním roce prakticky 2/3 akčních nabídek cílily do oblasti úrokových sazeb a zbývající třetina spočívá v redukci, nebo úplném odpuštění poplatku za zpracování úvěru. Vzhledem k tomu, že tento poplatek ze sazebníků některých bank úplně vymizel, není divu, že i podíl takto zaměřených akcí klesá. Ještě v roce 2010 a 2011 se zpracovatelského poplatku týkalo více než 40% akcí.
Hypoteční banky si v posledních letech zvykly ve velkém prodávat přes cenu a akční nabídky se staly často užívaným způsobem, jak upoutat klientovu pozornost. Co se však může jevit na první pohled jako pozitivum (banky soupeří o klienty, úrokové sazby klesají) může být pro klienta v konečném důsledku kontraproduktivní, jelikož trh se díky velkému množství akčních nabídek stává nepřehledný. Klientům doporučujeme konzultovat svá rozhodnutí ohledně výběru financující banky s našimi hypotečními makléři, kteří mají neustálý přehled o všech akčních nabídkách a dokáží kvalifikovaně posoudit jejich skutečnou ekonomickou přínosnost.
* akční nabídky monitorujeme na měsíční bázi. Pokud banka například nabízí slevu ze zpracovatelského poplatku po dobu 3 měsíců, evidujeme tuto akční nabídku jako 3 akce.
Zdroj: GOLEM FINANCE, s.r.o., banky
Zdroj použitých fotografií: www.shutterstock.com