48 386 aktuálních nabídek
od 898 realitních kanceláří a soukromníků

Dejte nemovitostem 3. rozměr - panoramatické snímky a 3D virtuální prohlídky

Technologie, které pomůžou makléřům vyjít z koronakrize silnější - Část 5

Datum vydání: 24.04.2020 | Jiří Březina

V předchozích části našeho průvodce jsme se věnovali fenoménu videoprohlídek nemovitostí. Tato část vás provede dalšími možnostmi, jak využít vizuální komunikaci přes internet. Představíme si efektní nástroje pro zobrazení interiéru nemovitosti: 3D virtuální prohlídky a 360° panoramata.

360° sférické a panoramatické snímky vylepší prezentaci nemovitosti

 

Co je to sférická fotografie?

Jde o snímek, zabírající kruhově celé okolí fotografa. V jedné fotografii je tedy zaznamenáno nejen to, co je před vámi, ale také to, co je ze stran, za vašimi zády, na podlaze i nad vaší hlavou. 

 

Někdy se v této souvislosti hovoří o panoramatických snímcích, ale někdy se jako panorama označuje snímek, který zabírá jen obzor, i když také v záběru širokém 360°.

 

Jak využít sférickou fotografii pro prezentaci nemovitostí

Pokud máte v nabídce opravdu zajímavý prostor, je vhodné jej také zajímavě prezentovat. Sférické foto umožní zájemci “rozhlédnout se” kolem sebe a díky tomu prožít pocity, které daný prostor nabízí.

 

Sférické snímky jsou velmi efektní například v prostředí Facebooku, kde umožní rozhlížení se kolem sebe pomocí pohybu telefonu.  Příspěvek s hezkou 360° fotkou zaujme a osloví případné zájemce o nemovitost. 

 

Pro ukázku se podívejte na 360° prohlídku interéru jedné velice exkluzivní nemovitosti na Facebooku (doporučujeme prohlížet v mobilu).

To samé co pro sociální sítě platí i pro některé realitní servery. Například náš server ČESKÉREALITY.cz prohlížení těchto fotografií podporuje, a pokud ji u svého inzerátu máte (stačí ji jednoduše nahrát spolu s klasickými fotkami), získáváte tím před návštěvníky bod navíc. 

 

Panoramatický snímek můžete (stejně jako video z YouTube) vložit také na svůj web. Bude to vyžadovat trochu práce programátora, protože na web je nutné vložit přehrávač (např. Google 360° Panorama Viewer), ale výsledek stojí za to. 

 

Pokud byste chtěli z izolovaných snímků vytvořit celou virtuální prohlídku jedné nemovitosti, je to možné. Takovou možnost nabízí například služba kuula.

 

Tvorba 360° fotografií

Sférickou fotografii si můžete vytvořit s pomocí mobilního telefonu. Stačí si nainstalovat aplikaci Google StreetView pro Android nebo iOS

 

Po nainstalování klikněte na ikonku fotoaparátu v pravém dolním rohu. Telefon vám začne dávat instrukce: stačí je následovat a poctivě fotit barevné tečky, které vám aplikace ukáže.

 

Po dokončení snímku se výsledek uloží do paměti telefonu mezi ostatní fotografie, odkud jej můžete například poslat mailem nebo vložit na Facebook, zkrátka s ním pracovat jako s běžným souborem.

 

Na trhu je také velké množství dostupných 360° kamer. Ty většinou fungují jako příslušenství k telefonu, takže fotografie se rovnou stahují do vašeho přístroje. Práce s takovou kamerou je mnohem jednodušší a rychlejší, protože místo mnoha snímků na mobilu stačí vyfotit jen jeden.

Panoramatická kamera: dnes již poměrně dostupné příslušenství

3D skenování dává makléřům do ruky skutečně high-tech nástroj

3D skenování je technologie, která se realitním byznysu může proměnit v chytrý nástroj, jehož pomocí můžete zájemcům o nemovitost vyrazit dech. Vytváří totiž efektní virtuální prohlídku nemovitosti, kterou můžete doslova procházet. Je to také natolik přesná virtuální prezentace, že v ní můžete třeba měřit rozměry.

 

3D virtuální prohlídka je reálný prostor, který je naskenovaný 3D skenovací kamerou a znovu vytvořený v on-line prostředí. Uživatel se v něm může pomocí svého počítače, tabletu nebo mobilu připojeného k internetu ze svého domova nebo kavárny virtuálně procházet

 

Výhodou 3D virtuální prohlídky oproti videoprohlídce je skutečnost, že uživatel je režisérem a aktivně rozhoduje na co se bude dívat, kudy se půjde projít a kde se zastaví. 

Matterport

Asi nejpopulárnější technologií, která nabízí 3D skenování pro potřeby realitních makléřů, je Matterport. Jde o platformu, která nabízí jak softwarové nástroje, tak 3D skenovací kameru. Zároveň nabízí digitální umístění prohlídek na svých serverech. Prohlídky na platformě Matterport podporují realitní servery jako Sreality nebo ČESKÉREALITY.cz.

 

Pokud by si ale tuto technologii chtěl pořídit jednotlivec, měl by si připravit šestimístnou částku a vyhradit množství času na nácvik ovládání celé technologie. Jinými slovy, tuto službu je lepší si koupit od jedné z cca 10 společností, které tuto platformu v České republice nabízejí.

 

Cena tvorby 3D prohlídky ji předurčuje zejména pro prezentaci hodnotnějších nemovitostí. Ovšem podle Martina Diblíčka ze společnosti 3Dvire se prohlídka vyplatí například i u domu, který je kompletně před rekonstrukcí. Jednou z funkcí 3D virtuální prohlídky je totiž možnost měřit rozměry, takže si zde odborník může předem spočítat náklady na rekonstrukci. 

 

Průměrně se náklady na jednu prohlídku pohybují mezi 3 000 – 5 000 Kč. V ceně bývají kromě virtuální prohlídky zahrnuté také fotografie (nejen klasické dvojrozměrné, ale také 360°), videospot, u domů i venkovní 360° foto propojené s 3D modelem. 

Kam dál?

Tento článek je posledním dílem série článků představujícím dostupné technologie, které mohou realitní makléři v době koronakrize využít ve svlj prospěch. Od 20. do 25. dubna 2020 postupně vyšlo těchto 5 článků:

TOPlist